Trøndelag

Trøndelagsavdelingen i Norsk sosiologforening består av sosiologer bosatt i Nord- og Sør-Trøndelag, samt på Nordmøre. Vi arrangerer faglige og sosiale møter for våre medlemmer 4 ganger i året. Møtene skal være faglig påfyll i en uformell setting. I tillegg til møtene arrangerer vi sosiologiquiz på kjeglekroa 6 ganger i året, og Trøndersosiologisk sommerleir på Fosen hver sommer.

NYHETER

Debattmøte om byutvikling

Tid: Onsdag 28.november, kl.19.00-21.00
Sted: Café Ni Muser, Bispegata 9

Trondheim er etter Oslo den byen som vokser raskest i Norge. Trondheim har derfor et stadig økende behov for nye boliger, ikke bare for å huse nye innbyggere, men også for å ivareta boligkarrieren til de eksisterende. Dette gir store utfordringer når det gjelder byutvikling. Med bakgrunn i denne problematikken inviterer Trøndersosiologene til debattmøte hvor vi stiller spørsmålet: «Hvilke faktorer og aktører skal være med på å bestemme byutviklingen i Trondheim?».

Vi har invitert tre innledere med forskjellige perspektiver og synspunkter knyttet til dette spørsmålet. Etter innledning fra de tre, inviterer vi også publikum til diskusjon og debatt.

Innlederne er:
– En representant fra Tobb (Trondheim og Omegn Boligbyggelag)
– Jan Bojer Vindheim, De Grønne, medlem i Byutviklingskomiteen
– Aksel Tjora, professor i sosiologi, NTNU

Det vil bli servert kaffe og noe å tygge på. Det vil også være mulighet for å kjøpe det man ønsker i baren.

Sosiologforeningen ønsker alle hjertelig velkommen til et spennende og ikke minst dagsaktuelt debattmøte!

SosiologiQuiz

Tid: mandag 24.september 2012 kl.20.00
Sted: Café Ni Muser

Det er duket for semesterets første Sosiologi-quiz, denne gangen på Ni Muser. Sosiologiske spørsmål i salig blanding med generelle spørsmål – så enhver kan bidra! Vinnerlaget stikker av med en Midtbysjekk på 1000 kroner.

Lagene settes opp tilfeldig – og ta gjerne med en venn!!

Velkommen!